×
BiddingTools vie . . .

Monitoring konkurencie

V Česku a na Slovensku je dohromady viac než 65 000 e-shopov. Konkurencia je veľká a aby bol váš e-shop úspešný, oplatí sa mať prehľad o tom, čo konkurencia robí.

Cena produktu a dopravy, skladová dostupnosť, hodnotenie e-shopu... to je len časť parametrov, podľa ktorých sa zákazník pred nákupom rozhoduje. Veľká časť zákazníkov sa pri nákupe orientuje podľa ceny. To ale neznamená, že musíte byť najlacnejší. Je však dôležité mať prehľad o cenách a ďalších parametroch ponuky konkurencie a nebyť drahší o desiatky či stovky percent. Monitoring konkurencie vám môže slúžiť ako podklad pre cenotvorbu a celkové zlepšenie vašej ponuky.

Ideálnym zdrojom pre monitorovanie konkurencie sú porovnávače tovaru. Pre informácie tam chodí vaša konkurencia aj vaši zákazníci. Lídrami v porovnávaní cien na trhu sú Heureka.sk, Heureka.cz a Zboží.cz. Obsahujú dáta veľkého množstva e-shopov na jednom mieste a my ich pre vás vieme sledovať a spracovať do prehľadného reportu. Prečo teda strácať čas a monitorovať konkurenciu ručne?


Na čo môžete monitoring konkurencie využiť

…a ďalšie. Záleží len na vás, ktoré informácie vás zaujímajú a chcete ich sledovať.


Ako to funguje?

1
Vyberte z akého porovnávača chcete konkurenciu sledovať a kontaktujte nás

Inzerujete na Heureka.sk, Heureka.cz alebo Zboží.cz? Stačí vybrať porovnávač tovaru, na ktorom chcete sledovať ponuku svojich produktov v porovnaní s ponukou a cenami konkurencie. O zvyšok sa postaráme my.

Stačí nás kontaktovať na:
Tel: +420 800 77 99 77
E-mail: info@biddingtools.cz

Využitie služby Monitoring konkurencie nie je podmienené používaním bidovacej služby BiddingTools.

2
Implementácia a prvé nastavenie monitoringu konkurencie

Na implementáciu monitoringu konkurencie od vás budeme potrebovať iba:
V prípade Heureky: XML feed, URL denného reportu (nájdete v administrácii Heureky)
V prípade Zboží.cz: XML feed, API kľúč (možno dohľadať v administrácii Zboží.cz)

Podľa vašich individuálnych požiadaviek (výber produktov, konkurentov, parametrov, ktoré chcete sledovať) nastavíme generovanie reportov. Ďalej tiež frekvenciu a spôsob ich zasielania.

3
Pravidelný monitoring konkurencie

Konkurenciu a jej ceny pre vás následne budeme pravidelne monitorovať a porovnávať.

4
Výstup z monitoringu vám budeme posielať v Exceli, XML alebo do vášho systému napríklad prostredníctvom API

Bude vám stačiť tabuľka? Dáta vám pošleme v jednom z Excelovských formátov. Tabuľku vám potom pošleme na e-mail alebo na FTP. Chcete výstup prepojiť so svojou databázou? Dáta pošleme v XML prostredníctvom API. Dohovoriť sa ale môžeme aj na inej forme zasielania.

Dáta v reporte môžeme obohatiť aj o vaše vlastné produktové dáta (napr. nákupné ceny).

Dáta v reporte budú aktuálne vždy k času generovania.


Základný a individuálny monitoring konkurencie

Stačí vám základný prehľad o vašich cenách v porovnaní s cenami konkurencie zobrazovaných na prvých 11 pozíciách na Heureke (radené od najlacnejších)? Máme pre vás základný monitoring cien v štandardizovanom formáte v podobe Excel tabuľky. Pre Zboží.cz tento formát negenerujeme. Vzor a manuál pre prácu s tabuľkou si môžete stiahnuť tu.

Chcete mať komplexnejší prehľad o konkurencii a vyťažiť z monitoringu maximum? Individuálny monitoring konkurencie vám umožní vybrať si z celého radu parametrov, ktoré môžete pri jednotlivých produktoch sledovať. Vybrané parametre budeme sledovať napríklad pri vami zvolených konkurentoch a vaše ponuky s nimi porovnáme. Formát výstupu z monitoringu a jeho spôsob zasielania vám upravíme na mieru. Záleží čisto na vašich potrebách.

Cena monitoringu sa vždy odvíja od počtu sledovaných produktov a frekvencie generovania výstupu. V prípade individuálneho monitoringu konkurencie sa uhrádza navyše jednorazový poplatok – jeho výška závisí od náročnosti implementácie. Cenovú ponuku vám tak pošleme až po bližšom zoznámení sa s vašimi potrebami a požiadavkami.


Kto s nami monitoruje konkurenciu?


Referencie

Monitoring konkurence využíváme především u klienta, který se pohybuje v segmentu prodeje elektrospotřebičů, bílého zboží, elektroniky a dětského zboží. Pomocí monitoringu konkurence kontrolujeme především ceny konkurence u klíčových produktů, ale sledujeme i jiné parametry. Díky reportu máme na srovnávačích zboží jednoznačný přehled o tom, na jakých pozicích se produkty klienta aktuálně nacházejí, zda patří mezi nejprodávanější produkty, kolik konkurenčních e-shopů má tyto položky také v nabídce a především za jakou cenu – cena totiž bývá v 80 případech ze 100 na srovnávačích to nejdůležitější.
Michal Ráliš, Head of E-commerce Consulting
[MM-Marketing s.r.o.]

Konkurencieschopnou ponukou a správnou cenotvorbou môžete dosahovať výrazne lepšie predajné výsledky. Monitoring konkurencie vám poskytne prehľad o trhu, pomôže odhaliť skryté príležitosti a pružne reagovať na kroky konkurencie. Využitie služby Monitoring konkurencie nie je podmienené používaním bidovacej služby BiddingTools. Kontaktujte nás a zrealizujeme ideálne riešenie aj pre váš e-shop.

Chcem monitorovať konkurenciu